(Bloc) Com descriure un llibre

blocdescriureunllibre

Pot ser només un conjunt de paraules escrites, però tots sabem que no és tan sols això. D’igual forma que el llenguatge humà oral pot arribar a crear infinites combinacions de significats i formes, el llenguatge escrit no es queda enrere.

Escrit per: Lidia Fuentes

Respecte a la comunicació humana i la seva simbologia, l’ordre dels factors sí altera el producte, perquè cada forma d’escriure sobre un tema concret és sensiblement diferent a les altres i aporta una visió nova de les coses.

Un llibre ens pot aportar, a més de coneixements i noves vivències imaginades, moments de pau i calma que tant es necessiten avui dia.

Si ens fixem en com parla una persona, en com gesticula i, fins i tot, en com actua, podem observar certes sincronies entre el que aquesta persona ha anat “llegint”, entès com a aprenentatges diversos mitjançant textos escrits; i el que aquesta persona és o mostra de sí mateixa. A grans trets, sol ser habitual veure que les persones més conreades o llegides, solen tenir actituds més racionals i pràctiques davant la vida, la qual cosa facilita que puguin estar millor adaptades a la mateixa.

Des que era ben petita m'han agradat els llibres. Qualsevol llibre, des d'un de poesia, novel·les o fins I tot llibres científics. Alguns d'ells m'agradaven pel seu format, color o olor. Uns altres, perquè eren capaços d'atrapar-me mes enllà de la dècima pagina. Moltes vegades, el sol fet de saber que a les meves mans havia un pou de saviesa em semblava atractiu.

En el meu cas, el fet d'haver tingut per germans a llibres i llibretes, i per casa biblioteques i museus, m'ha convertit en un ésser amb elevats coneixements de la vida, i això era una cosa que el meu entorn familiar no promovia. El saber m'ha ajudat molt a sobreviure en un entorn hostil, i al mateix temps m'ha portat a viure en mons idíl·lics, màgics i nous per mi, mons que van ser la meva salvació.

Ara he fet un pas més. Porto un temps animada a escriure el meu propi llibre. He realitzat un curs introductori molt útil a El Corte Inglés de Barcelona sobre el procés d’edició del llibre: de la idea al producte. Ho recomano encaridament a aquelles persones que vulguin realment escriure un llibre, amb el que suposa d'esforç inclòs.

Així, escriuré un llibre per diversos motius: primer, perquè m'ajuda escriure les meves vivències a mode de teràpia. Segon, perquè és tal repte arribar a publicar un llibre i que algú pugui llegir-ho o, fins i tot, ajudar-li, que sento gran predilecció per realitzar aquesta gran fita. Tercer, perquè la gent que llegeix o ha llegit alguna vegada els meus escrits sol dir que escric bé, i això m'anima molt. Quan es publiqui el meu llibre aquest bloc serà el preludi del que estava per venir.