(Bloc) El perquè del Dia de la Dona

diamujer17

No descriuré la història i dates d'aquest dia que és avui, el Dia de la Dona. Estem més que saturats d'informació que s'ofereix en mitjans com la televisió, premsa escrita o ràdio, que informen sobre aquests assumptes més de tipus històric. Jo prefereixo enfocar el meu article a la part més emocional o subjectiva d'aquest dia.

Escrit per: Lidia Fuentes

Comencem per pensar què ens suggereix la paraula "dona", quines sensacions ens vénen a la ment quan escoltem o llegim aquesta paraula. A mi m'evoca grandesa, força, complexitat i intensitat. Sobretot aquestes quatre coses. Clarament, en ser la meva pròpia idea del que és una dona, es basa en les meves experiències, en el que vaig aprendre culturalment, en els meus entorns, i en la meva pròpia personalitat. Cadascú de nosaltres té una visió de les coses, i en aquest cas de la dona, basada en el seu passat i en la seva naturalesa caracterial pròpia. No obstant això, sembla que la visió mundial de la dona cada vegada aquesta convergint més, encara que quedi encara molt treball per fer.

Seguim ara per pensar en les nostres mares, germanes i dones més properes de les nostres vides. Què sentim quan pensem en elles? Jo sento alguna cosa molt gran, forta, complexa i intensa, quan penso en la meva mare. Igual que la meva visió de la dona, el que m'evoca una dona important com és la meva mare és alguna cosa similar. No puc descriure-ho amb un simple "és una cosa molt maca, l’estimo molt". Malgrat els conflictes que vam poder tenir la meva mare i jo, els quals a més no van ser trivials, existeix una connexió holística entre nosaltres. A través de les persones que conec, que no són poques, he pogut apreciar que el que se sent per aquestes dones importants de les nostres vides és alguna cosa tan inexplicable com el que jo sento per la meva mare.

Finalment, vull que pensem en quins sentiments o sensacions ens genera saber quantes dones han estat assassinades en el que va d'any per les seves parelles o exparelles,  o conèixer a l’ésser que ha violat a la nostra filla i veure que queda impune per falta de proves "concloents". Jo sento impotència, ràbia, dolor, i una tremenda onada de contrasentit. Crec que m'acompanyareu en aquestes sensacions, no en tinc molt dubte.

Es veu clara la necessitat, doncs, de reivindicar el valor de la dona, amb dies mundials com avui, en els quals, com si de senyals de trànsit es tractés, es recorda, informa i aconsella sobre què són les dones i què fan o tenen la capacitat de fer; i en els quals es prohibeix o sanciona públicament tot allò que no permet una bona " circulació" entre les dones i els diferents usuaris de la via que és la vida. Si les proves ens demostren que els "panells i senyals verticals d'informació" són tan necessaris, s'han de multiplicar els mitjans perquè el "conductor" de la vida vegi aquests senyals, perquè al final, per insistència, potser interioritzi aquestes informacions, encara que sigui de manera subliminal, en cas que no estigués molt atent o motivat per veure les esmentades senyals.