(Bloc) Dones vexades

mujeresvejadas

Són tan àmplies les possibilitats de maltractament de gènere que no sé per on començar. Per a persones com jo, amb personalitat una mica impulsiva (molt millor ara gràcies a la medicació), amb predisposició a experimentar i amb baixa autoestima (millorable molt a llarg termini amb teràpies), si li sumem la crisi laboral i de valors que pateix la nostra societat, és fàcil trobar-se situacions on patiràs violència de gènere.

Escrit per: Lidia Fuentes

He viscut situacions d'aquest tipus de mil colors: per part de pares i germans, per part d'una parella que va durar bastants anys i amb qui vaig tenir un fill, per part de suposats locals de "salut" on pretenen que ofereixis serveis sexuals i on el pitjor no és només el sexe per obligació sinó la vexació constant a través de gestos, paraules i accions cap a la persona, com si fossis un ésser abominable i sense dret a res, etc.

Cada vegada que visc una nova situació de maltractament penso que tinc la culpa per arribar a aquesta situació o ficar-m’hi, a causa de la meva consciència de malaltia. Però després t'adones que ningú patiria això si les coses es fessin bé, si no visquéssim en una jungla anomenada ciutat. No obstant això, hem d'aprendre a bregar amb això, a jugar el joc que ens toca viure, sortint el menys malparats possible.

Hem de pensar: "Ha sigut un sot, però se'm passarà. L'important és que m'adono ràpid que estic sent vexada, i no ho permeto. Les petjades que deixa el maltractament de gènere són profundes però no arriben a canviar la meva essència. Lluitaré en judicis i en qualsevol situació que em faci mal a mi o al meu fill. No tinc molts diners ni suport familiar, però això no permetrà que la injustícia s'apoderi de la meva vida. Almenys no perdré la fe. Algun dia tindré al meu costat al meu fill, i algun dia totes les dones del món decidiran, com jo ho vaig fer, posar fre al maltractament".