(Bloc) Moments catàrtics

felicidad

Els moments catàrtics són aquells que envaeixen el nostre cos i ment d'una plenitud inexplicable, intangible i que eleva les nostres ànimes. En ells, sentim que estem vivint alguna cosa semblant a un somni, i es dissipen per complet els nostres pensaments premonitoris: només estem allà. Tals moments també es presenten de manera bastant inesperada, i d'aquí la intensitat de les nostres reaccions, positives, és clar. Posaré diversos exemples del que són:

Escrit per: Lidia Fuentes

Fa dues setmanes, vaig poder estar amb el meu fill fora de l'horari estipulat per la sentència de separació. Vaig estar amb un grup de mares i els seus fills, sent jo una d'elles. Era la primera vegada que anava en grup amb el meu fill i altres nens de la seva edat, sentia una gran emoció de fer-ho. A mesura que transcorrien les hores, jo em comportava com la mama més mama del món, vull dir, com si hagués estat en aquesta situació moltes vegades. Els altres nens em parlaven i donaven afecte com si jo fos molt agradable per a ells, i el meu fill va estar feliç i vaig poder ajudar-lo en les situacions de conflicte normals entre nens.

Al final vam anar a un lloc on podíem entrar amb els nens en una espècie de bombolla que, mitjançant ventiladors, anava esquitxant un confeti que semblava neu. I allà estava jo, amb el meu fill i amb altres mares i nens, tirant confeti i fent voltes pel terra. Les assistentes ens miraven i reien, i el meu fill i jo no érem allà, ens vam submergir en un estat oníric meravellós. Vaig
sentir en aquest moment alguna cosa tan intensa, que en sortir de la bombolla em vaig desinflar de cansament. Tinc gravada la imatge de la cara del meu fill rient i tirant-me neu de confeti.

Ahir vam celebrar cap d'any. És una festivitat on sempre ens reuníem tota la família, i a la qual feia molts anys que jo personalment no assistia (físicament, perquè mentalment mai havia assistit). La meva mare pateix demència avançada i tots vam pensar que ens faria feliços, i a ella, estar units aquesta nit el màxim temps possible.

El que va començar com alguna cosa que la nostra voluntat ètica ens motivava a fer, va acabar convertint-se en riures, mirades còmplices, abraçades i carícies, paraules i estridències justes molt agradables i molt diferents al que tots esperàvem, en un cap d'any que potser era l'últim per a la unió de tots nosaltres. No puc explicar bé el que vaig sentir… no hi havia rancors, les persones no semblaven les mateixes, i potser jo tampoc. La meva mare va estar tranquil·la i la resta de la meva família també, més de l'habitual. La pau es va apoderar de tots nosaltres, i crec que aquest moment marcarà un abans i un després en les nostres vides.