(Bloc) El valor del perdó

perdonar

Avui dia sona estrany escoltar la paraula “perdó”, i també fer apologia de la mateixa, més enllà de contextos religiosos. Però jo m’animo a fer-la, perquè en la meva experiència vital m'ha reportat grans satisfaccions el fet de dir, i prèviament sentir, ganes de ser perdonat.

Escrit per: Lidia Fuentes

L'ésser humà s'equivoca per naturalesa. Per aprendre ha d'actuar malament (alguna vegada bé, també), moltes i moltes vegades. No obstant això, segons els nostres valors ètics, si som conscients d'haver actuat malament, envers els altres o amb un mateix, alguna cosa dins del nostre ser ens fa sentir culpables. I aquí va quan un simple error pot convertir-se en una gran bola de rancor/odi/contrasentit si no sabem sentir/pronunciar la paraula “perdó”.

Quan demanem perdó, el pes d'haver actuat malament es dissipa. Fins i tot demanar perdó quan no pensem tenir la culpa de vegades és positiu en les relacions humanes. En aquest punt és possible que molta gent discrepi, perquè la societat a la qual vivim, tan competitiva i on sembla arribar més lluny el que menys escrúpols i consciència moral té, ens marca bastant. Però jo em baso en fets, en sensacions, i us puc assegurar que porto diversos anys amb una altra cara, amb una altra pell, amb un altre rictus, gràcies a haver après a dir, i sobretot sentir, el que és el veritable perdó. Si un pensa que ha de perdonar a qui li fa mal només pel fet que l'autor d'aquest dany és un ésser humà, amb defectes a més d'algunes virtuts, és molt més fàcil perdonar. Extrapolant el més personal a una cosa més genèrica.

Jo sóc cristiana i catòlica. No obstant això, els meus valors han estat previs a ser conscient que ho era. Els valors no depenen de les religions, però sí de la nostra qualitat com a persona. I el perdó ens enalteix, i no només ho escric perquè queda bonic dir-ho, ho he viscut i us recomano que ho visqueu. El futur comença avui, PERDONA.