(Bloc) Sobre el trastorn límit de la personalitat

blogtlp

Sé molt sobre aquest tema, encara que ho vaig conèixer ja de gran. En aquests últims anys de la meva vida el meu cap s'ha omplert de fòrums, llibres, wikipèdies, grups específics… sobre el que és i com es viu el TLP.

Escrit per: Lidia Fuentes

Després dels meus recents coneixements, comparant-los amb la vida real, puc dir que els éssers humans no som ni molt menys només un trastorn. Perquè tenir una cama trencada o un trastorn és molt diferent en qui centra la seva atenció en això i s'autolimita que el que no ho fa i s'enfronta al que la vida li posa davant, sense abans pensar “tinc un trastorn, no sé si podré…”.

Si bé em veig molt identificada amb els trets del TLP (encara que no amb tots), tinc clar que puc portar una vida centrada i ser responsable, de mi mateixa i d'altres persones. No només per la medicació, sinó per aquelles característiques pròpies de cada persona que li fan ser més forta o resilient davant les adversitats.

No obstant això, haig de reconèixer que quan ho vaig saber, i quan després em vaig informar del que era en diversos mitjans escrits o orals, em vaig espantar una mica, perquè crec que la gent que escriu sobre això sol fer-ho quan està en un estat o moment molt negatiu de la seva vida i escriu per buscar ajuda. És rar o inusual veure escrits de persones amb TLP que tenen una vida centrada, sana i alegre, i m'imagino que és perquè en aquests moments no necessitem ajuda ni la busquem.

A més, tinc sort de saber el que tinc, perquè això m'ajuda a posar en pràctica estratègies compensatòries i formes de vida que em fan ser feliç a més d'actuar bé. Em sento orgullosa de tot el que sóc i del que he aconseguit.