(Bloc) Enganys de la moda

moda

Fins fa ben poc estava de moda l'extrema primesa. Així, es promocionaven cremes, gimnasos, dietes, i es feia eternament infeliç a l'ésser humà en adonar-se que era gairebé impossible arribar a aquest objectiu físic, si no estaves disposat a malviure.

Escrit per: Lidia Fuentes

D'altra banda, des de fa pocs anys ha sorgit el fenomen “curvy”, que, al meu parer, és un concepte una mica enganyós. Se suposa que representa la dona estàndard, quant a la talla es refereix, però si ens fixem en les noies “curvy” solen ser d'una talla major al que és habitual veure, i a més el mateix concepte “curvy” no parla de tenir més quilos sinó més corbes, com si d'un eufemisme es tractés.

En resum, veiem com “es fa veure” que es tenen en compte tot tipus de talles, en aquest cas de la dona, quan realment hi ha una gran part de la població que no està representada perquè no arriba a ser ni “curvy” ni extremadament prima. És gent que treballa, menja mitjanament bé i de tant en tant pot ser que faci una mica d'esport.

Així doncs, què fem si volem ser estimats, agradar, tenir un cert estatus, i no ser ignorats pel nostre físic? L'única opció sembla ser dicotòmica: tenir una vida infeliç amb mancança de tot tipus de nutrients i força vital o bé menjar molt, fer molt exercici i dormir moltes hores. Sincerament, per a mi les dues coses són formes d'esclavitud, en major o menor grau. Crec que si pensem en la nostra integritat física i mental, de vegades és millor ser ningunejat que esclau.