(Bloc) Dia Mundial del Medi Ambient

medioambiente17

El cinc de juny és el dia triat per les Nacions Unides per celebrar el Dia Mundial del Medi Ambient. Cada any, el Dia Mundial del Medi Ambient s'organitza entorn d'un tema i serveix per centrar l'atenció en una qüestió particular urgent.

Escrit per: Sandra Miguel

El tema de 2017 es centra en la connexió de les persones amb la naturalesa, i ens anima a que sortim a l'aire lliure i ens endinsem en la naturalesa per apreciar la seva bellesa i reflexionar sobre com som part integrant i el molt que d'ella depenem. Ens repta a descobrir maneres divertides i apassionants d'experimentar i promoure aquesta interrelació.

En general, és difícil assignar un valor monetari als dons de la naturalesa. Com passa amb l'aire net, no solem apreciar-los fins que passen a ser un bé escàs. No obstant això, els economistes estan desenvolupant maneres de mesurar el valor multimilionari dels denominats «serveis dels ecosistemes», que abasten des de l'activitat dels insectes quan polinitzen els arbres fruiters, fins als beneficis espirituals, per a la salut o recreatius que aporta practicar senderisme.

Milers de milions d'habitants de zones rurals a tot el món passen la seva jornada diària «en connexió amb la naturalesa» i són plenament conscients que depenen del subministrament d'aigua natural i que la naturalesa els proveeixi de la seva forma de subsistència gràcies a la fertilitat del sòl. Aquestes persones són les qui sofreixen primer les amenaces que els ecosistemes afronten, ja es tracti de la contaminació, del canvi climàtic o de la sobreexplotació.

Sentir aquesta connexió amb la naturalesa és molt saludable. Jo veig com el meu fill té la necessitat de tocar la terra, jugar amb pals i pedres al parc, gaudir de l'aigua neta al mar. Realment no podem obviar la importància de conservar i respectar el que el planeta ens ofereix i una bona manera és connectar-nos i sentir que formem un tot amb la naturalesa.