(Bloc) La por

inseguridadlaboral

A vegades, i no dic sempre per deixar pas a l’esperança, les nostres pors recurrents ens fan la guitza. Són pors que paralitzen, que ens fan més vulnerables. Faig aquesta reflexió perquè aviat començaré una nova feina. He tingut alguna mala experiència laboral anteriorment i això fa que la por piqui a la meva porta. És aleshores quan la inseguretat m’envaeix. Els meus pensaments s’enfoquen en el passat, en el que jo vaig valorar com un fracàs, en les experiències negatives a les feines que he tingut.

Escrit per: Sandra Miguel

Una manera de fer front a aquestes pors és compartir-les amb algú. En el meu cas, amb la meva família. Només pel fet d’expressar les nostres emocions, les pors perden força. Quan algú que ens estima, família o amics, ens escolta i ens dóna la seva visió de la situació amb una altre perspectiva més positiva, ens ajuda a reduir la por.

Un altre recurs que utilitzo és enfocar els meus pensaments en les vegades que he tingut èxit en el passat. D’aquesta manera aconsegueixo veure que no sempre he fracassat. Em visualitzo treballant amb confiança, segura del que estava fent, i em connecto amb les sensacions de benestar que tenia quan treballava en una empresa en la que estava a gust. Quan dedico la meva atenció a aquests records i no pas als records negatius la meva autoestima es reforça.

Sóc conscient que tenir por a una nova feina fins a cert punt és normal. La novetat genera incertesa i això espanta una mica. Però a vegades, en el meu cas, aquestes pors prenen unes dimensions que em perjudiquen. No es pot evitar sentir por, és una emoció que en realitat vol protegir-nos, el que sí està a les nostres mans és la manera de gestionar-la. Sentim por quan la situació que vivim la valorem com una amenaça però si intentem veure les coses que ens passen com oportunitats podem fer que la por s’esvaeixi. Puc mirar de veure la nova feina com una oportunitat per aprendre, per exemple.

No tinguem por de la por, gestionar-la està a les nostres mans.