(Bloc) Dia Mundial de la Justícia Social

diamundialjusticiasocial17

El vint de febrer és el dia escollit per la ONU per celebrar el Dia Mundial de la Justícia Social. Aquest any 2017 ha tingut com a objectiu la prevenció de conflictes i el manteniment de la pau amb el treball decent per a tothom.

Escrit per: Sandra Miguel

La celebració d’aquest dia busca donar suport a la tasca de la comunitat internacional, encaminada a eradicar la pobresa i promoure l’ocupació plena i el treball decent, la igualtat entre ambdós sexes i l’accés al benestar social i la justícia social per a tots.

Per tal que la justícia social fos possible a nivell global, tota persona d’aquest planeta hauria de tenir al seu abast la possibilitat de desenvolupar plenament tot el seu potencial. Segons la ONU, això implicaria “eliminar totes les barreres que enfronten a les persones per motius de gènere, edat, raça, ètnia, religió, cultura o diversitat funcional.”

Queda molta feina per fer a la hora de esfondrar aquestes barreres i promoure societats inclusives. Però penso que tothom es mereix una feina digna, o un tracte de igualtat, sigui home o dona. Tots hem de tenir oportunitats, tinguem alguna discapacitat o no, tinguem l’edat que tinguem o siguem de la raça, ètnia o religió que sigui. Aquestes premisses tenen un regust d’utopia, però tot i així hem de unir esforços per tal que un dia es facin realitat.

A vegades imagino un món on de veritat som tots iguals en quant a drets. I per què no? Siguem realistes; demanem l’impossible.