(Bloc) Dia Internacional contra el Càncer

worldcancerday

El quatre de febrer és el Dia Internacional contra el Càncer. Vull compartir la experiència de la meva mare amb aquesta malaltia. Aquest any ja en farà disset que li van diagnosticar un càncer de mama. El tumor era petit, però la por no entén de mides. Tot i això, ens va deixar perplexos amb la seva actitud positiva des del primer minut. Recordo el que es deia a ella mateixa en veu alta a l’habitació de l’hospital mentre esperava que la operessin. “Me’n sortiré, d’aquesta.” Es deia. I nosaltres assentíem amb el cor.

Escrit per: Sandra Miguel

Un cop sortí de la operació continuà la seva visió positiva del tractament de quimioteràpia i radioteràpia que tenia per davant. M’explicava com donava ànims als altres malalts quan estava a l’hospital fent-se la quimio. Va tenir molt de respecte per la malaltia, però sempre va tenir la ferma convicció que respondria. I ho ha aconseguit. Ara continua fent les revisions cada any. Però he de dir que ens va donar una lliçó a tots de força i positivitat.

Tots tenim algú a prop que ha patit o pateix càncer i no tots els casos acaben bé. Però avui dia aquest diagnòstic no equival a la paraula “mort”, la medicina avança, per sort. I encara que la malaltia no té pietat en qüestió de edat ni situació familiar s’ha de tenir esperança. I sobre tot una actitud positiva a l’hora de fer el tractament.