(Bloc) Día Mundial de la Salut

diamundialsalud2016

Des de 1948, l'Organització Mundial de la Salut celebra el dia 7 d'abril el seu dia mundial. Aquest any es fa sota el lema ‘Venç la diabetis’, ja que és una epidèmia que s'expandeix a la majoria de països per la sobre alimentació i la major esperança de vida.

Escrit per: Victor Milà

Hi ha persones que són més propenses a la diabetis, per una qüestió genètica, per exemple, els meus pares són diabètics. De la qual hauré de tenir una precaució en la meva alimentació. La diabetis es pot prevenir moltes vegades però hi ha molta gent que ja li ve a la infància.

La diabetis es pot tractar amb medicació i/o injeccions d'insulina, les quals als països europeus entren per la seguretat social.

Aquest dia també va commemorar l'any passat la ‘Innocuïtat dels aliments’, el 2014 ‘Petites picades, Petites Amenaces’, i el 2013 ‘Controli's la tensió arterial’. Així fins a 1948.

Aquest dia serveix per conscienciar-nos, perquè tinguem revisions mèdiques periòdiques per millorar la nostra qualitat i esperança de vida. Per què no hi ha res tan important com la salut per ser feliç i després poder buscar altres coses en la vida.

En la psicologia, la salut física està en el primer escalafó de la “Piràmide de Maslow” on és indispensable per a la realització personal, i a més sense salut una persona no pot desenvolupar la seva pròpia llibertat.

Amb una salut física estable també millora la salut mental, i el subjecte és més actiu i eficaç amb les seves accions i sobretot més empàtic. A més, una mala salut pot derivar en una depressió cap al subjecte pel malestar general del cos.