(Bloc) Dia Mundial dels Drets Humans

humanrights

La Declaració dels Drets Humans va néixer el 10 de desembre de 1948, i ho va fer sobre la base de la resposta internacional dels països aliats als crims d'Alemanya en la Segona Guerra Mundial.

Escrit per: Víctor Milà

Va haver-hi un precedent en la revolució Francesa com a carta magna dels drets humans: “Declaració dels Drets de l'Home i del Ciutadà”, nascuda en la revolució com a resposta de l'absolutisme monàrquic d'aquesta època i a la crisi econòmica creada per ells.

Considero que aquesta declaració és bastant utòpica partint de la base de la naturalesa depredadora humana. Cal considerar que aquesta carta ha fet conflictes interns des dels interessos nacionals dels diferents països amb la població.

El major exemple és en la Guerra de Vietnam, on un dels principals signants d'aquesta declaració se la saltava, mentre dins dels Estats Units es convocaven manifestacions perquè l'exercit la respectés fent que perdés la guerra. I vides dels propis soldats nord-americans contra els comunistes vietnamites (Vietcong), que aquests drets no els respectaven, perquè el seu interès era implantar-se en el poder.

Un cas similar va ser la pèrdua de les colònies de França, que per exigència del poble francès no van poder mantenir unes colònies perquè dins de França hi havia manifestacions que van perjudicar la geopolítica d’aquest país. El cas més clar d'aquestes manifestacions era el propi “Maig de 1968”, que darrere d'aquestes manifestacions “pacífiques” estava la Unió Soviètica i el Partit Comunista Francès, per perjudicar els seus interessos geoestratègics.

Avui dia, aquesta declaració es pren com un referent però la societat occidental ja entén que no es pot respectar literalment per la pròpia naturalesa humana i els interessos nacionals dels països occidentals. Perquè sinó se seguiria amb la decadència europea.