(Bloc) Dia Universal de la Infància

infancia

El 20 de novembre se celebra el Dia Universal de la Infància, i l'ONU el commemora per demanar els drets dels menors perquè tinguin una millor supervivència. En zones com Àfrica, la pobresa extrema i les malalties fan que els nens tinguin un mal desenvolupament.

Escrit per: Víctor Milà

També hi ha pobresa extrema en països del segon i el tercer món on la infància no es desenvolupa correctament i aquí hi ha causes de treball infantil de les quals les grans multinacionals s'aprofiten, sobretot al mercat del tèxtil.

Era conegut que grans marques usaven a nens per tenir-los cosint durant 14 hores en països asiàtics, quan després aquestes empreses venien a Amèrica del Nord, Europa i Austràlia.

Era molt curiós per que els nens i nenes del món occidental volien roba esportiva de marca feta per nens i nenes també, però del tercer món. Això s'ha fet amb el liberalisme econòmic, on les fronteres comercials són gairebé simbòliques i la jurisdicció laboral dels països del segon i el tercer món és més laxa en la contractació infantil.

A part de la contractació infantil trobem la prostitució i les agressions sexuals. Les nenes en són més propenses perquè moltes societats consideren la dona més feble.

Les dones i la infància són especialment vulnerables enfront les legislacions no occidentals, mentre que els valors judeocristians d'occident han valorat més la prosperitat infantil com a mesura de generar progrés.