(Bloc) Dia Mundial de la Salut Mental

blocsalutmental

El Dia Mundial de la Salut Mental es commemora el 10 d'octubre per l'Organització Mundial de la Salut per demanar els drets de les persones que tenen problemes de trastorn emocional o de conducta.

Escrit per: Victor Milà

Jo tinc esquizofrènia, i la veritat que em va costar en el seu moment mantenir un treball i ara sóc discapacitat, i per això no solament haig de tenir el dret sinó el deure de demanar els meus drets, com a supervivència personal.

També aquest dia serveix perquè les persones prenguin consciència del difícil que pot ser de vegades tenir alguna tasca, i això passa a moltes persones amb trastorns de salut mental.

Actualment a les persones amb trastorn mental se'ls pot normalitzar molt la vida, però antigament se les recloïa perquè no hi havia consciència de la salut mental. I la gent les discriminava per que no tenien molta consciència que les persones es podien reciclar per treballar.

Jo quan era més jove ho intentava ocultar però actualment ho puc dir obertament amb certa cura perquè primer haig de demostrar les meves capacitats personals. La gent sol ser bastant comprensiva quan veu que amb les limitacions lluites, però cal tenir molta cura perquè hi ha gent que es pot aprofitar de tu. Per això cal dir-ho a gent de molta confiança i a més a gent que tingui una mica de comprensió sobre el tema.

Les persones amb mancances emocionals es tanquen en si mateixes però jo he pogut tenir una certa vida social i tinc amics que ho han comprès, però això sí, he hagut de demostrar la meva vàlua personal.

I la societat és molt exigent, però cal entendre que cada persona té les seves facultats, només cal saber-les explotar. Darrere de cada persona amb discapacitat hi ha algú que necessita ajuda i és fonamental que hi hagi persones i professionals recolzant-la i guiant-la.

Per això és important que el Dia Mundial de la Salut Mental serveixi perquè la societat prengui consciència de les habilitats de les persones amb trastorns de salut mental. Podem sofrir internament però podem ser grandiosos per fer una societat millor. Però la persona no ha de rendir-se i ha d'entendre les seves discapacitats i les seves virtuts personals.