(Bloc) La tornada a la feina

vueltaaltrabajo

Amb la tardor arriba el moment de reprendre les rutines anuals. El treball, les responsabilitats, els compromisos… tornen de nou després d'un període estival que teòricament ha servit per desconnectar, passar bons moments al costat dels més propers, en definitiva, passar-ho bé. Però, realment hem sabut desconnectar en les nostres vacances?

Escrit per: Irene Martínez

En la nostra societat, progressivament més connectada a les xarxes socials, ha aparegut el nou fenomen de deixar testimoni i compartir de forma constant els llocs, els viatges, els esdeveniments, i qualsevol moment d'esbarjo que impliqui passant-ho bé.

Recentment vaig llegir un article del dominical de La Vanguardia en el qual s'explicava que l'antropologia divideix tradicionalment a les societats del nord i del sud en funció de la seva relació entre el treball i el temps lúdic. El nord sempre s'ha considerat més addicte al treball, a la responsabilitat, a la competició, mentre que el sud té una tendència més donada al plaer i als moments d'esbarjo.

Segons sembla, amb la globalització i la incorporació de les noves tecnologies, el sud s'està transformant en una societat del nord en aquest sentit. Les vacances, com a moments de desconnexió, de passar una bona estona perquè sí, una bona conversa, un bon vi, la possibilitat de gaudir en tranquil•litat, han donat lloc a la connexió, a les ànsies de competir compartint totes aquestes instantànies que demostren tot lo bé que t`ho estàs passant. I sembla que ens estem oblidant del que implica realment gaudir d'unes vacances.

En tot cas ja les hem deixat enrere. Potser durant l'any puguem reflexionar sobre com volem passar les següents.