(Bloc) La família

diafamilia

Aquest divendres, que és el Dia Internacional de la Família, cal recordar que la família és un conjunt de relacions interpersonals particularment intenses: entre parelles, entre pares i fills, entre membres de diverses generacions. Sol ser una institució basada en l'amor, en el sacrifici personal i en el cultiu dels valors.

Escrit per: Irene Martínez

La llar familiar és l'àmbit més humà per a l'acolliment dels fills: la que més fàcilment presta una seguretat afectiva, la que garanteix major unitat i continuïtat en el procés d'educació i integració social. És també una escola d'humanització i de virtuts, però sobretot el lloc ideal per aprendre el que és l'amor, perquè ho estem vivint dia a dia.

Però també és veritat que la família no s'escull. Et toca el que et toca i, de vegades, les relacions passen per situacions tibants i complicades. Picabaralles antigues, incomunicació, malentesos, desacords varis. La veritat és que en la família floreixen amb molta més intensitat que en qualsevol altre col•lectiu. Per això de la confiança que dóna regna solta a les emocions més profundes.

Sigui com sigui, la família és un lloc on es rep el do de la vida i on un és volgut simplement per ser membre d'ella. És per això que els moments alegres amb els amics rarament podran suplir l'amor de la família. Aquell al qual tornem en els moments de crisis, aquell que ens recorda que formem part de quelcom més gran, aquell que sempre romandrà malgrat les circumstàncies. Perquè la sang tira, i si tira és cap a l'origen de la nostra pròpia essència.