(Bloc) Violència i educació

violenciaieducacion

Violència de gènere, tortures policials, guerres, abusos a menors… Malauradament el nostre món està ple de signes de violència. A gran i a petita escala cada dia es cometen nombrosos actes violents a tot el planeta.

Escrit per: Irene Martínez

Aquesta setmana es commemora el Dia Mundial de la No Violència. Concretament el 30 de gener, aniversari de la mort d’un dels grans pacificadors de la nostra historia: Mahatma Gandhi.

Però, d’on prové la violència? Com quasi tot en aquesta vida la violència té una arrel i una causa. I en gran part les eines per eradicar-la estan en l’educació. Una actitud violenta no neix en un individu si prèviament no s’ha experimentat, encara que sigui com a un factor imitador. És per això que, fins que no es fan conscients els traumatismes de la infància i els seus efectes, no es pot eradicar la violència de generació en generació.

Els nens que no han vist malmesa la seva integritat, que han obtingut dels seus pares el respecte i la sinceritat necessària, es convertiran en adolescents i adults intel•ligents, sensibles, comprensius i oberts. Estimaran la vida i no tindran necessitat d’anar en contra dels altres, ni d’ells mateixos. Utilitzaran la seva força únicament per defensar-se. Protegiran i respectaran naturalment als més dèbils i, com a conseqüència, als seus propis fills, perquè hauran conegut ells mateixos l’experiència d’aquest respecte i protecció, i serà aquest el record que tindran gravat.

Recentment al Facebook em va arribar un post que parlava de les set coses que cada nen ha d’escoltar.

1.    T’estimo
2.    Estic orgullós de tu