(Bloc) Dia Internacional de l’Amistat

amistad

Amistat, diví tresor! O no era així? Bé, no importa, del que jo us vull parlar avui en el seu dia internacional és precisament d'això: de l'amistat. I és que un veritable amic, sí, d'aquests dels quals hi ha pocs, pot convertir una vida anodina en quelcom interessant i agradable de viure.

Escrit per: Juan Jodar

I és que passem de tenir molts amics durant la infància i adolescència a tenir 3,4 o 5 amics veritables com a màxim en la vida adulta. I són aquests amics els que de debò s'han de conrear i, com a les plantes, hem de cuidar amb manyaga i cura. Sí, és millor la qualitat que la quantitat.

Un bon amic, com una parella, ens permet segurament estalviar-nos més d'una visita al psiquiatre o al rector, perquè ens escolta amb atenció, estima i benevolència. Una mica del que està freturós aquesta societat actual nostra on predominen l'interès i el benefici com a norma de les relacions. I és aquesta falta de lucre la que ens demostra la sinceritat d'una relació tolerant, apegada i edificant. Perquè ens edifica des de l'interior, connecta dues persones i ens brinda el suport incondicional als moments difícils i importants de la vida.

I amb aquesta acabo la meva col•laboració en aquest blog, donant gràcies a tots aquells que m'hagin seguit en aquests 11 mesos, esperant que hagi estat una experiència tan enriquidora com ho ha estat per a mi. Desitjo que tot això de l'espiritualitat no us hagi resultat molt pesat, doncs per mi ha estat un missatge sincer i personal de goig i alegria. Ha estat gairebé un any de profunda comunió amb els valors en els quals crec i en els quals baso la meva vida, i així us ho he intentat transmetre, amb humilitat i, per sobre de tot, amb esperança. Fins sempre!

P.D.: I com no podia ser d'una altra manera, ja em coneixeu, no vull acomiadar-me de vosaltres sense abans recomanar-vos un autor i un llibre. El primer és Félix Gracia, tot un mestre. I el segon, la veritat és que no sabria per on començar, però m'arrisco i us assenyalo l'últim que m'he llegit. Una lectura imprevista però molt edificant. Aquí va: El lenguaje del Alma, de Josep Soler. De tot cor i perquè ho gaudiu en aquestes vacances que ara comencen.