(Bloc) Dia Mundial Sense Tabac

diatabaco

Arribats a aquest punt m'agradaria poder dir que després d'una titànica i heroica lluita contra el tabac, vaig vèncer i ho vaig abandonar per sempre. Però no ha estat així. Mai he fumat. Bé, menteixo. En tota la meva vida m'hauré fumat 3 o 4 cigarrets i 3 o 4 puros (sí, per allò que són més sans al no tenir substàncies afegides i ser pura fulla de la planta del tabac). Fins i tot vaig treballar en un estanc.

Escrit per: Juan Jodar

D'una d'aquestes cigarretes m'acordo bé. Estava en una hamburgueseria a Cornellà i per fer la gràcia li vaig acceptar un a una amiga. Me’l vaig fumar i durant 2 o 3 dies vaig tenir “mono”! Sí, amb un sol cigarret. Del primer també m'acordo. En unes noces amb 12 anys. Només 12 anyets, amb uns cosins. I és que la pressió per iniciar-se en el consum és brutal. I ja fa temps que no és només cosa d'homes. La dona, desgraciadament, ja ha aconseguit la plena igualtat en aquest tema.

Incidint en un altre aspecte de l'assumpte, de vegades he pensat que si els cigarrets no tinguessin substàncies afegides perjudicials, i hi hagués una diversitat de fulles d'altres plantes (com el té o el cafè), podrien fins i tot tenir efectes beneficiosos. Una nova via d'administració per a aquest tipus de substàncies. I és que ningú dubta de les bondats d'un consum racional de te, cafè, alcohol… Les usem premeditadament per mantenir-nos desperts, o per tranquil•litzar-nos, com la camamilla, la til•la o la valeriana.

Qui sap? Igual això es converteix en un negoci pròsper. Cal tenir esperit emprenedor, això sí que està de moda.

Bé, ja acabo i encara no he donat cap consell per poder deixar-ho. Però aquests consells ja els sabem tots. Com què menjar per aprimar o com conduir amb prudència. Apliquem-los doncs. Som-hi, nois.