(Bloc) Nyam, nyam

comer

Som el que mengem? Si mengem verdures i fruites ens sentirem més lleugers i evolucionats espiritualment (per allò de no matar animals ni tan sols per menjar) que si mengem hamburgueses del McDonald’s per un tub?

Escrit per: Juan Jodar

No són els vegetals també éssers vius? De què ens alimentarem doncs? Del sol, com les plantes? Potser als extraterrestres els pintem sempre com a éssers baixets, capgrossos i verds perquè fan la fotosíntesi i la seva sang és verda. O potser ens alimentarem de música, com els àngels?

Al llarg dels anys, he anat canviant i adoptant diferents formes d'alimentar-me. Omnívor en la meva infància, el que em donaven, vaja; amb les primeres inquietuds espirituals he estat vegetarià, crudívor; i després d'anys he tornat a menjar de tot.

Recentment he llegit que s'està posant de moda entre les celebrities una dieta així com paleolítica, el supòsit de la qual és que hem de menjar com ho fèiem quan vivíem en les sabanes africanes. No sé. Hauríem de canviar els cotxes per unes bones bambes i viure en coves? O millor encara, deixar les bambes i caminar descalços? Com en tot, hi ha radicalismes que no ens condueixen a cap lloc, a res positiu.

Jo ara que em trobo en un moment de plenitud personal als meus 40, fujo de tots els radicalismes, ja sigui en temes d'alimentació, pràctiques espirituals, esports, política… res de res. Cal estar centrats.

Per tant, no sé si som el que mengem, però sí crec que ens convertim en tot allò que desitgem amb força i lluitem per aconseguir. Així que mengeu de tot moderadament i tingueu bons desitjos!