(Bloc) La pedra filosofal

alquimista

La pedra filosofal, aquella substància que converteix tots els metalls en or, és en essència un estat de l'ànima, o una qualitat del cor de l'Ésser humà.

Escrit per: Juan Jodar

Segons crec jo, els grans alquimistes del passat (precursors dels actuals químics), que pacientment buscaven en els seus laboratoris, no trobaven una substància en concret, sinó que, mitjançant una gran paciència anaven transformant el seu propi cor, la seva pròpia ànima, la seva pròpia consciència, des dels basts estats corrents en una consciència més elaborada, més evolucionada.

Els seus cors anaven progressant des d'un nivell materialista i egoista cap a un estat superior de consciència mística, que els permetia veure l'or reflectit en tota la creació. Totes les persones i tota la matèria es convertien així en Or, en alguna cosa preciosa i excelsa pel simple fet d'existir i de venir donat sota l'empremta del Creador.

Quin millor Or que el que esdevé així en ser observat per una nova mirada pura, transparent, cristal•lina i brillant, que l'or físic que solament permet l'enriquiment material i, per tant, només temporal i subjecte a la cobdícia dels homes.

Tant de bo tots aconseguíssim obtenir la pedra filosofal, aquella que tot ho transmuta en Or/Esperit, el més noble de tots els metalls, i també aconseguíssim la immortalitat, no aquella basada a afegir anys a una vida material corruptible, sinó aquella altra que ens agafa quan ens sentim identificats amb l'Alt, allò que mai mor perquè s'aferma en l'eternitat de Déu.