(Bloc) El camí de la malaltia

enfermedadcamino

La enfermedad como camino, de Rüdiger Dahlke i Thorwald Dethlefsen, és un llibre que vaig llegir fa molts anys en una època difícil personalment. I la veritat és que em va ajudar molt. Encara que va ser escrit a final dels 70, si no recordo malament, el seu contingut és de plena actualitat.

Escrit per: Juan Jodar

En ell es parla de l’origen espiritual de les malalties, un enfocament que va més enllà dels virus, bactèries o orígens desconeguts com a causants dels més variats trastorns que ens poden succeir.

Segons diu, la causa de les malalties és causa d’una espècie de desconnexió entre allò material (problemes a la feina, discussions domèstiques, dificultats en les relacions amb els altres...) i el nostre costat espiritual (desitjos de transcendència, pau mental, comunió amb les nostres facetes més elevades...).

A mi personalment em va ser de molta ajuda perquè la seva lectura em va arribar “per casualitat”, justament en un moment crític del meu trastorn, i em va permetre deixar de ser un desconegut per a si mateix. Si us he de ser sincer, els meus trastorns, la majoria, encara segueixen presents, però la meva manera d’enfocar-los o afrontar-los és d’una forma molt més conscient. Consciència de totes aquelles coses i actituds que ja no van amb nosaltres, noves sintonies amb altres facetes de la personalitat que tenia totalment desateses.

Del mateix autor hi ha més llibres i més recents que aprofundeixen més en la qüestió, però per a mi La enfermedad como camino va ser la meva primera incursió en un món completament nou, l'espiritual, el qual ja no he pogut abandonar. Una recerca eterna com eterna és la vida de l’esperit.

Si us trobeu en aquest mateix punt en el qual jo em trobava, segurament que la lectura d’aquest llibre us obrirà un món de noves expectatives vitals.