(Bloc) Un dia

diana

Un dia comences fent-te més preguntes de les necessàries. Si canvio de canal durant un partit de futbol, influiré en el resultat? Si veig un camió de repartiment de la Coca-cola (la il•lusió de viure) tindré un dia més bo? Si llegeixo al diari un titular ambigu, s'estarà referint a mi? Sí, un dia et passa això, i ja no hi ha volta enrere.

Escrit per: Juan Jodar

Un dia surts al carrer i et sembla que ets el centre d'atenció dels altres, o que els altres se’n riuen de tu. I prefereixes quedar-te a casa, en la teva cova, llegint un llibre sobre Jesucrist, o veient les notícies de la tele que et llancen missatges subliminals, tots referits a tu. Sembla com si tu controlessis el món, com si fossis el centre de tot. I si ho controles, tal com està el món avui dia, és que ets un *inepte, o pitjor encara, un déu en minúscula. Sí, un dia t'ocorre una mica d'això, i ja no hi ha volta enrere.

Comences anant a un psiquiatre: trastorn esquizoide. Al temps vas a un altre i ja és esquizofrènia, i depressió, i ansietat, i la medicació et té tot el dia adormit, o amb agitació en les cames, o la llengua se't trava. I vols deixar les pastilles, fins i tot d'amagat, pensant que potser estiguin fent proves amb tu. Un cobai, vaja. I vist tot l'anterior et vénen les idees suïcides. La teva família vol ajudar-te però de vegades no comprèn del tot. Dels teus “amics” cada vegada saps menys, o gens. Sí, un dia t'ocorre tot això i ja has entrat al món del trastorn mental. I desgraciadament, o potser afortunadament, ja no hi ha volta enrere.

Afortunadament? Potser sí. Trobes altres amics més autèntics. La teva família potser estigui una mica més unida. Indagues més en el teu interior i aconsegueixes una certa “saviesa”. Aprens a estar tot sol amb tu…

Jo ja no tinc volta enrere, però sincerament, tampoc ho vull.