(Bloc) Nota de l’autor

Joseph Conrad (Berdyczów, 1857-Bishopsbourne, 1924) va ser un novel•lista íntimament lligat a la seva experiència en el mar: marí va ser des que decidís prendre tal camí a la primerenca edat de 17 anys, sense estímul extern aparent per a això, doncs havia nascut i crescut en terres del tot alienes al mar.

josephconrad

Escrit per: Eduardo Alonso

En els pròlegs que va escriure amb motiu de la publicació de les seves obres completes a Anglaterra, mostra sense problemes la petjada que va deixar en la seva vida tal experiència, a partir de la qual arriba a fer un paral•lelisme amb la seva forma d'escriure. Deia Conrad que en el mar no hi havia molta conversa i es dedica, en l'últim pròleg recollit en Nota del autor, a justificar així un to discursiu.

A més, confessa que no és amant de revelar tota la seva identitat en la seva obra, potser per sentit del pudor o de la decència, encara que això li allunyi dels qui, lliurant-ho tot, arriben a la glòria. Però evita el ridícul del nu personal dels qui ho intenten i es queden a mig camí.

Parla Conrad en aquests pròlegs de successos o persones que va conèixer al llarg de la seva vida i li van inspirar les seves pàgines, perquè, confessa, ell no va tenir una vida destacable quant a aventures i valentia. Agradava de considerar-se un home normal amb l'encanteri per les lletres que s'havia dedicat a això amb perseverança des que, als 37 anys, va deixar la marina i va decidir dedicar-se a l'escriptura.

Va ser autor de textos com Lord Jim, L'agent secret o El cor de les tenebres.