(Bloc) Dia Mundial sense Tabac

La veritat és que la meva experiència amb el tabac és d'aquella que parla amb coneixement de causa: he estat fumador intermitent des que m'apropava a la majoria d'edat i, fins que no vaig començar a comprovar en el meu propi cos les seqüeles que començaven a amenaçar amb ser clares, no ho vaig deixar.

diamundialsintabaco2

Escrit per: Eduardo Alonso

La tos que interromp el respirar fluid, alterant fins i tot el somni. El sedentarisme que provoca la falta d'activitat associada a la falta de capacitat pulmonar i la pròpia actitud contemplativa de l'acte de fumar. El condicionament dels nostres hàbits: ja no podem estar una hora i mitja desconnectant en qualsevol tasca, sempre reapareix el mono del següent cigarret.

Si és cert que es tracta d'un hàbit que afecta a una gran quantitat de la població, no ho és menys que se l’ha conscienciat bastant amb la prohibició de fumar en determinats espais, salvaguardant la salut del no fumador i del menor.

El càncer de pulmó o l'infart estan a l'ordre del dia. Jo mateix conec un cas recent que m'agafa de prop. Encara sort que l'infart va acabar en una persona a casa seva de baixa perquè havia de canviar totalment els seus hàbits. El cas tan recorregut de Santiago Carrillo, etern i insaciable fumador fins a la sepultura en una avançada edat, no és més que una tramposa excepció a un hàbit que redueix la qualitat de vida de milions de persones i, moltes vegades, finalment l'anul•la.