(Bloc) Frances Ha

Frances Ha és una pel•lícula recentment estrenada en les nostres cartelleres, plena de frescor, vida i, en definitiva, amb una força que cala per la senzillesa i falta de pretensions de la seva proposta.

francesha

Escrit per: Eduardo Alonso

Frances és una ballarina que viu a Nova York, però sense seguretat en la seva ocupació, que li convida a subsistir amb el mínim, plena d'enginy i instint, de vegades a boges. Frances té valors i creu que això l'allunya dels homes, però hi ha qui posa els seus ulls en ella. Té una amiga amb la qual forma carn i ungla, però en algun moment aquesta màgica manicura deixa d'anar bé i seguim l'ombra de la una envers l'altra al llarg de la pel•lícula. Plena de color, doncs, aquesta pel•lícula està rodada paradoxalment en blanc i negre.
L'energia de Greta Gerwig interpretant a la protagonista desborda la pantalla: per això aquesta jove de 29 anys també és coautora del guió, la implicació estava garantida. Ha treballat a A Roma amb amor, de Woody Allen.
El director, Noah Baumach, és considerat una de les figures clau de la nova comèdia nord-americana. Si a tot això li afegim que el director no només signa el guió amb la protagonista, sinó que és la seva parella en la vida real, trobarem una clau per a tanta química com transmeten les imatges.
Com a curiositat, dir que el personatge de Sophie, la millor amiga, és interpretat per Mickey Sumner, filla de Sting.