(Bloc) A propósito de Llewyn Davis (2)

La nova pel•lícula dels aclamats Joel i Ethan Coen, A propósito de Llewyn Davis, ens narra les vicissituds d'un jove cantant de música folk al llarg d'una setmana.

llewyndavis

Escrit per: Eduardo Alonso

Si bé té alguns girs argumentals previsibles, com el joc amb el gat, que no deixa de tenir la seva gràcia, tracta amb serietat les dificultats que té perseguir el somni de subsistir a través de la teva pròpia música.
Ens sembla presentar a un artista genuí que no aconsegueix aixecar cap entre uns altres que, com aquell amb qui grava la cançó d'estudi –nou truc en la forma de cobrar-, són allunyats de l'esperit que se li suposa a aquesta música o, simplement, a la bona música.
El que més m'ha agradat de la pel•lícula ha estat el seu sorprenent final, i després de reconèixer en el contrapunt del personatge en Jean a una ja crescuda actriu que protagonitzés encara adolescent la, en el meu record, estupenda An education, he descobert que es diu Carey Mulligan i pel que sembla ja ha collit una carrera notable amb pel•lícules com la tan esmentada Drive, Enemics públics o la meva detestada Shame, pel•lícula que va catapultar al seu director als grans pressupostos i poder rodar 12 años de Esclavitud.