(Bloc) Records musicals

Recordo amb tendresa les meves primeres cançons, els primers discos que vaig comprar. Molts d'ells eren, com és normal per qui s'està iniciant, grans èxits musicals.

vinilos

Escrit per: Eduardo Alonso

Algunes d'aquelles cançons m'arribaven realment dins. Amb l'inici de l'adolescència, allò dels gustos musicals es convertia en poc menys que un senyal d'identitat i, en el meu cas, recordo que vaig passar primer a escoltar heavy metal i després grups com els Dire Straits, Ramones, Guns N’Roses i uns altres molt guitarreros.

Quan m'apropava ja a la universitat, les dones em començaven a fer preguntes curioses: no t'agrada aquesta cançó? Eren grups espanyols, amb temes d'amor evanescents o no tant, que l'homenia feia veure com cursis, comercials o, en definitiva, música menor.

Avui, rememoro tota aquella educació sentimental musical escoltant agradables cançons espanyoles com les de Presuntos Implicados, Amaral, Antonio Vega, La Oreja de Van Gogh, Luz Casal o Mecano. I és la sensació d'escoltar una història narrada en el teu idioma, amb la proximitat i l'accés directe a la teva comprensió que això suposa, la qual cosa desperta l'emoció viva d’allò teu. I la conclusió a la qual tantes vegades s'ha arribat que de vegades el senzill i el proper, el que et va dir ahir la noia i el que et diu avui la dona, és el que t'arriba.