(Bloc) Dia internacional contra el Càncer

Allà per l'antiga Grècia, el metge Hipócrates ja ho va definir com karkinos (cranc) per la similitud en el dolor als pessics d'aquests animals, així com la semblança amb les pinces de les venes que envolten al tumor.

diacancer

Escrit per: Eduardo Alonso

Com a homenatge al dia internacional d'aquesta malaltia, gens millor que una experiència de viva veu, perquè el càncer ara com ara és curable si es diagnostica a temps:

“Quan, farà uns cinc anys, a la meva mare li van diagnosticar un càncer, va ser una prova de vida tant per a ella com per mi. A punt va estar de perdre la vida per complicacions en l'operació, em vaig trobar amb que la persona que sempre havia estat darrere meu, ara necessitava que li prengués el relleu. I va emergir l'afecte veritable entre mare i fill, alguna cosa que en altres circumstàncies no m'hauria adonat. Va trigar un any a recuperar una vida relativament normal malgrat no haver precisat radioteràpia ni quimioteràpia. Llavors, es va arriscar a una segona operació per millorar la seva qualitat de vida. Existia la possibilitat que tornessin a sorgir complicacions. Però va ser un èxit total. Amb el pas dels anys, els efectes de l'operació van remetent, l'organisme s'adapta a la seva nova situació. Ella fa una vida molt menys sacrificada i, això sí, quan algú amb inquietuds sobre la mort li pregunta si, quan després de la primera operació, es debatia entre la vida i la mort, va veure algun túnel cap a una llum final, ella diu: ni túnel ni res, deixa't d'històries. Així, des de l'experiència de la proximitat de la pròpia mort, valora una existència molt més àmplia i les petites coses per mínimes que siguin les valora molt més”.

En un tema tan sensible com el càncer parlar de xifres em resulta poc respectuós cap a les persones que pateixen aquesta malaltia convertint-les en un simple nombre d'una estadística demolidora, només diré que és una de les principals causes de mortalitat a tot el món. I davant d’ella, encara que sé que pot resultar difícil, el millor és tenir una actitud positiva i no deixar-nos vèncer pel negativisme, sino lluitar i lluitar.