(Bloc) I’m not there

La pel•lícula I´m not there va guanyar el Premi del Jurat i el Lleó d'Or a la millor actriu per a Kate Blanchett en el festival de Venècia, va recollir el Globus d'Or a la millor actriu de repartiment novament Kate Blanchett, qui també va estar nominada a l'Oscar com a millor actriu de repartiment.

imnotthere

Escrit per: Eduardo Alonso

Sens dubte el que més destaca des del meu punt de vista en aquesta pel•lícula és el seu repartiment, amb un elenc d'actors i actrius que lleva el singlot. Se suposa que és un tribut a la vida i obra de Bob Dylan; no obstant això, més enllà, potser en la meva ignorància, jo veig una sèrie de vides marcades per la cançó.
I és bonic veure com la música dota de contingut a la vida del capgròs negre o permet al personatge interpretat per Christian Bale treure el que porta dins. Però ho és més veure com flueix a través de la pel•lícula el fenomen de l'eloqüència: les paraules del personatge encarnat per Kate Blanchett són un homenatge a la sentència, al dard en la paraula, com hagués dit Lázaro Carreter.
No obstant això, malgrat allò bell que té el missatge musical, resulta trist veure com moltes d'aquestes icones acaben perdudes, gent amb talent, amb una avantatjada lucidesa com el cas interpretat per la Blanchett, que cau irremeiablement víctima del malditisme.