(Bloc) Apreciar

Arribem a la vida i se'ns demana un somriure, s'apaga el nostre plor, ens donen lliçons a favor d'un futur amb horitzons. És la figura dels pares virtuosos en la seva tasca de portar endavant una família que han pres la responsabilitat de crear.

juventud

Escrit per: Eduardo Alonso

Més endavant, acolorim en el col•legi i fem el poruc en veure la nostra pubertat aparèixer; pubertat que no sol estar exempta de turment. Aquí, ja se'ns comença a vendre amb imperiositat la bellesa i els diners. Els nois es fixen en la maca de la classe, la que porta els pantalons més ajustats, l'escot més pronunciat, alhora que no encerten a comprendre que altres noies, o potser una mateixa dona que sap posar-se guapa i aplicar-se en els estudis, exhibeixin rares idees que ells es mostren incapaces d'assimilar.
L'adolescència convida a accelerar-se. Alguns nois es fixen en l'estudiant aplicada i silenciosa, potser són objecte de burla per això. Algunes noies obvien a l'esportista esvelt per fixar-se en l'adolescent aplicat i discret. La veritat és que ja per aquestes edats apareixen les motos i els cascos, i després els cotxes i els rellotges, i desapareixen a els somnis que una vegada es van poder tenir o que mai es van arribar a tenir d'un futur feliç.
Amb el pas dels anys, potser molts, i moltes vegades després d'una muntanya russa d'experiències, tornem sobre aquests somnis, i comencem a treure temps per anar a unes classes de pintura en el centre cívic, o aprenem a cuinar, o, simplement aprenem a apreciar el propi i l'aliè. A un mateix i a l'altre.