(Bloc) Pluja

Els canvis d'estació porten canvis en els hàbits de vida. Diuen que la tardor convida a la malenconia. La veritat és que sembla que desapareix la vitalitat de les terrasses afables i arriba l'estufa dels fumadors, augmenten les estampes de gent recollida en la seva llar veient la televisió, escoltant música, llegint un llibre… potser en solitud, potser en bona companyia.

lluvia

Escrit per: Eduardo Alonso

Els espais tancats poden ser una prova per a la incomunicació, però també per a l'esperit de supervivència i la calor humana. Després un es va adaptant, i el cos entumit pels primers contactes amb el fred entra en calor en moure les cames, aprofitem que el dia es buida després d'un matí de pluja per sortir una mica a l'aire lliure.
L'estiu convida a lluir múscul o michelín al sol, la tardor semblava un etern estiu. Per fi, ha arribat la pluja, i com. Aigües torrencials que feien que un se sentís afortunat d'estar en lloc segur després d'un cristall, persones atordides davant la sorpresa de l'aiguat enmig del carrer: potser protegir-se una estona sota un portal. En qualsevol cas, amb la que ha caigut, al que li hagi enxampat a la intempèrie s'haurà donat una bona dutxa.
Un s'atrevia a pensar que el dia clarejaria en algun moment i podria donar si més no un discret passeig. No obstant això, l'espectacle calia veure-ho darrere el vidre, fer vida d'interiors. La mundana sensació d'estar davant el panorama d'una ciutat mestissa i bulliciosa es converteix en recolliment i tracte en els espais petits, el món més tancat, la xerrada de mig matí que sufoca el soroll dels motors, el vent o la munió amb el silenci de les parets: no són travessades pel cotxe que creua el toll, el soroll de la pluja en caure, la naturalesa manifestant que, per fi, en aquests temps de canvi climàtic, ha arribat el fred.