(Bloc) La vida de Adéle

La vida de Adéle s'ha estrenat fa gens a les sales de cinema espanyoles amb el precedent de la Palma d'Or a la millor pel•lícula en el festival de cinema de Cannes. I és un fenomen curiós.

adele

Escrit per: Eduardo Alonso

En una època en què les relacions sexuals s'han alliberat, veiem a les noies de la pel•lícula parlar sense embuts sobre la rapidesa que li demanen a l'acte sexual en el flirteig amb la parella. Aquí, Adéle, una adolescent que estima la literatura i a qui li canvia el xip quan veu a una dona pel carrer amb el cabell tenyit de blau, viurà una relació amb una dona adulta.
La pel•lícula transmet maduresa sexual, en l'amor, i bellesa en tot això. No obstant això, no m'impedeix opinar que es tracta molt probablement de casos aïllats en les relacions entre una persona adulta i una menor. Una cosa tan delicada i, moltes vegades, tan espinosa. Que aquelles dones de cossos impressionants i atrevits en les quals clavem els ulls alguna vegada, després ens sorprenen amb una ment adolescent encara i, per tant, en gestació.
El Govern, segons llegeixo en una notícia recollida en El País el dia 1 de novembre, té previst pujar de 13 a 16 anys l'edat perquè les relacions sexuals es considerin consentides, tret que es tracti de relacions entre persones de similar grau de maduresa i desenvolupament. Jo aplaudeixo aquesta iniciativa, perquè Espanya era un dels països amb edat de consentiment més baixa i això, al meu semblar, pot vulnerar la integritat sexual del o de la menor. Dit això, la pel•lícula em sembla una meravella.