(Bloc) El procés creatiu

He escrit en altres ocasions sobre el procés d'escriptura. Considero important un procés d'immersió en la lectura de novel•les, contes, poesia i tractats de gramàtica.

procesocreativo

Escrit per: Eduardo Alonso

La lectura ens apropa a aquest món que volem construir com a escriptors en elaborar-ho com a receptors del treball d'altres escriptors, si són insignes molt millor.

Totes aquestes coses es poden aprendre en una facultat de filologia. Un s'especialitza en això, oportunitat que abans no existia. No obstant això, queda pendent el procés d'elaboració creativa de l'escriptura. Molts han dit que l'escriptor neix, no es fa, que a escriure no s'aprèn… Uns altres han sostingut que l'escriptura és un ofici. Però la màgia de l'art rares vegades escapa de l'encant i el mite del talent i el geni en les seves més elevades manifestacions.

La veritat, des del meu punt de vista, que no és nou, és que si el talent no es poleix queda en res. Potser té millor resultat l'esforç sense talent que el talent sense esforç. Per això, encara que hi ha qui té l'oportunitat de trobar l'aprenentatge en el seu propi entorn professional o personal, estan en auge els tallers literaris, que posen en contacte a persones amb inquietuds que rares vegades troben interlocutors afins, treballen l'escriptura d'una manera pràctica alhora que s'orienten en lectures diverses i constitueixen una font d'avanç molt a tenir en compte. I per fi, arribarà el moment en què la persona consideri que el seu procés d'aprenentatge ha acabat i pugui volar pel seu compte.