(Bloc) La jove parella

La pel•lícula La jove parella (1963) va ser dirigida pel nord-americà James Ivory i produïda per l'indi Ismail Merchant. Tots dos van crear la productora Merchant Ivory, amb la qual van realitzar pel•lícules com Una habitació amb vistes, Retorn a Howards End o El que queda del dia.

lajovenpareja

Escrit per: Eduardo Alonso

La pel•lícula en si, està ambientada en la India en la segona meitat del segle XX. Un professor de lletres s'ha casat recentment, segons les tradicions del país, sense conèixer prèviament a la seva esposa en un matrimoni concertat. El transcurs de la pel•lícula, rodada en blanc i negre amb l'habitual classicisme de Ivory, ens mostra l'inicial recel de la parella entre si i com gradualment es van enfrontant als problemes que implica la convivència, des de les penes del jove professor davant escàs salari fins a l'aparició, bastant encertada en la pel•lícula, de la mare d'ell.
Crida l'atenció veure com és tractada la bellesa humana en la India, encara que sigui a través de la càmera d'un occidental, i em sembla un interessant vessant de la pel•lícula la forma en què tracta la febre que va haver-hi a Occident en l'època cap al món oriental. Els tocs d'humor, subtils en mirades o actituds, són encertats i la pel•lícula, sense ser una meravella, transmet una atmosfera la mar d'humana.