(Bloc) La caja de Pandora

La caja de Pandora, pel•lícula dirigida per Georg Wilhelm Pabst el 1928-29, presenta el desafiament de veure un film antic, mut.

cajapandora

Escrit per: Eduardo Alonso

Al principi, no ho negaré, la pel•lícula se'm va fer una mica lenta, però a mesura que va anar avançant em va embolicar amb les conquestes i la posterior desgràcia d'una bella dona que aprofita les seves armes per, des de les seves arrels picaresques i esperit llibertí, arrossegar a la caiguda a qui se li posi per mig. El final és especialment envolupant, amb uns decorats assolits sense ser excessius.
La pel•lícula, alemanya, va ser protagonitzada per l'actriu nord-americana Louise Brooks. Un altre desafiament que presenta són les seves dues hores i vint minuts de durada, però té l'avantatge que no es tracta d'una pel•lícula només de forma, sinó que la seva història va avançant i ens fa interessar-nos i involucrar-nos en ella.
Al meu entendre, val la pena tenir paciència amb la part inicial de la pel•lícula, que ens presenta als personatges i, en definitiva, correspon al plantejament, perquè el conjunt de la pel•lícula és més que notable.