(Bloc) Ja només parla d’amor

Ray Loriga (Madrid, 1967) va publicar Ja només parla d'amor en 2008. Text que amb prou feines arriba a les 200 pàgines, aquesta novel•la ens mostra a un home lliurat a l'amor per les dones, a la seva observació, al seu estudi. Però també és un home ferit en el més profund pel ganivet d'aquestes.

loriga

Escrit per: Eduardo Alonso

De caràcter reflexiu, digressiu, no és un text comú. No es tracta d'una lectura que ens enganxi si no ens atreu el tema, però si sentim certa inquietud i ens impliquem no crec que sigui molt difícil llegir-la. Almenys per a mi no ho ha estat, i ha suposat una lectura grata i especial. Havia llegit molts anys enrere una altra novel•la del mateix autor, Trífero, i allí la primera part, centrada precisament en una història d'amor, em va agafar amb força. A mesura que vaig seguir llegint, recordo, el text va anar perdent el meu interès. El que centra el comentari d'avui, al meu judici, no decau en interès, és més, el final és visual, té atmosfera, sentiment.
L'edició que jo he llegit, de l'editorial Alfaguara, mostra una poètica fotografia d'una dona en blanc i negre amb el pèl agitat pel vent, i la solapa ens destaca un fragment de la crítica del diari The New York Times: “Loriga és l'estel del rock de les lletres europees”.