(Bloc) Bàrbara

La pel•lícula Bàrbara ens situa en els anys vuitanta en la República Democràtica Alemanya. Una doctora ha demanat autorització per marxar-se definitivament a Occident. Com a càstig, les autoritats l'envien a un petit hospital de província i segueixen els seus passos.

barbara

Ella manté una relació oculta: el seu amant resideix en l'Oest i entre tots dos tractaran que ella pugui sortir del forat en què s'ha ficat. Un bon dia arriba una nena embarassada a l'hospital. A més, a poc a poc va travant relació amb un metge de l'hospital. El final ens mostra la valentia en l'intercanvi d'oportunitats, l'adaptació al nou entorn de vegades necessària. La mutació de les relacions humanes.
Rodada en una zona rural, sense plànols de grans ciutats i, per tant, amb un plantejament visual senzill, aconsegueix a través dels viatges amb bicicleta bressolats pel vent o la captació de la bellesa de la protagonista, una força visual ancorada en la naturalesa que ens envia frescor. Els dos metges rurals, ella i ell, són interpretats convincentment i, malgrat ser una pel•lícula que es posa seriosa, a mi se'm va fer estupenda de digerir.