(bloc) Soldats de Salamina, la pel•lícula

La pel•lícula Soldats de Salamina, dirigida per David Trueba amb el protagonisme d'Ariadna Gil com a conseqüència de l'èxit de la novel•la homònima, se'm presentava amb tots els elements per considerar-la una bona cinta.

soldadosdesalamina

Escrit per: Eduardo Alonso

Bon director, bon filó en Ariadna Gil i alguna bona crítica que havia llegit en el seu moment. La vaig veure fa poc com a conseqüència de la curiositat per saber què s'havia fet en cinema a partir de la novel•la la lectura de la qual havia gaudit.
El resultat és que, si bé es canvien alguns aspectes de la història per necessitat: seria difícil aconseguir a un Sánchez Ferlosio testimonial, per exemple; em sembla que altres aspectes com el de substituir a un Roberto Bolaño per, en lloc d'un personatge amb nom diferent però les seves mateixes funcions, un estudiant per a més glòria de la protagonista fan de la història una mica més frèvola.
Em va semblar una mica truculent canviar la figura del personatge de Conchi, quan la Conchi original és del millor de la novel•la. En la pel•lícula, una vegada més, sembla estar posada per tirar flors a la protagonista.
Així i tot, em va semblar una pel•lícula interessant, amb troballes com les imatges del soldat republicà ballant sota la pluja.