QUEDA'T A CASA AMB JOIA

Propostes per passar els dies de contenció a casa #QuedatACasaAmbJoia

Propostes teatrals

Ets amant del teatre i del món de la dramatúrgia? Doncs estaràs content/a de saber que aquests dies nombrosos teatres i organitzacions estan oferint en versió online accés a diverses obres. La cultura és una gran eina per passar aquests dies, no trobes?

• El Gran Teatre del Liceu posa en marxa diverses iniciatives perquè puguis gaudir de l'òpera des de casa. Cada dia, des de la plataforma My Opera Player, i posant el codi OperaEnCasa, podràs veure òperes des del sofà.
  • Si vols veure òpera amb els/les petits/es de casa, ho pots fer des del Youtube del Liceu, amb els espectacles d'El Petit Liceu.

El grup Focus posa a disposició de tothom l'accés a diverses obres de teatre que s'han representat en els seus teatres i que s'han gravat per a televisió. Són les següents:

• "Adossats": 23 d’abril. Sant Jordi. Una urbanització de cases aparellades al Vallès Occidental. El dia s’allarga, comença el bon temps. Els veïns surten a arreglar el jardí, a fer l’hort, a dinar a fora. Una família de classe mitjana catalana es troba al jardí de la casa del Jordi i la Carme. El pare del Jordi -l’avi- es diu Jordi; el fill del Jordi -el net- també es diu Jordi. Tres generacions de Jordis celebren plegats el dia del nostre patró.
  • "El fantasma de Canterville": Lord Canterville convida a l’empresari nord-americà Hiram S. Otis i a la seva família a passar el cap de setmana al seu antic Castell prop d’Ascot, Anglaterra. Lord Canterville, propietari del Castell, adverteix els nous habitants que el fantasma de Sir Simon de Canterville, avantpassat familiar, vaga per la casa des que va assassinar la seva esposa, Lady Eleonore. Però els nous inquilins, el senyor Otis, la seva esposa Martha i la seva filla Virginia, no fan cas de l’advertència...
  • "El Nom": Cinc personatges, un pis de Barcelona i, sobretot, una comèdia àcida i brillant sobre les relacions humanes. El nom d'un nadó que encara ha de néixer és el detonant de la història; una anècdota que converteix un sopar en un camp de batalla on les bales són els retrets d'allò que ningú ha dit i que acaba sortint en el moment més imprevist.
  • "Res no tornarà a ser com abans": Dues parelles que viuen i treballen a Barcelona ens serveixen per parlar d'una vida que podria ser la nostra, però que no és la nostra. Quatre actors que parteixen d'ells mateixos, però que no són ells mateixos, per encarnar quatre personatges amb problemes que resolen amb altres problemes. "Res no tornarà a ser com abans" és gairebé un fals documental sobre dues parelles que es mostren tal com són, amb els seus desitjos i les seves contradiccions.

• I una proposta una mica diferent, però també relacionada amb el món del teatre. El Teatre Nacional de Catalunya ofereix accés a la seva biblioteca, on hi ha diversos textos dramàtics, monòlegs i assajos.