• Talent Jove – Projecte Singulars

Formació per a la inserció laboral
  • 1

Formacions ofertes

Auxiliar de Cuina

Aquesta formació té per objectiu dotar a les persones joves d’una formació específica per a poder treballar en el sector de la restauració desenvolupant tasques d’auxiliar de cuina. El curs forma part del Catàleg d'Especialitats Formatives del SOC i té una durada de 696 hores. Els mòduls que es desenvolupen són:

• Mòdul 1. Organització del treball a la cuina
  • Mòdul 2. Instal·lacions i estris
  • Mòdul 3. Nocions de dietètica i nutrició
  • Mòdul 4. Elaboració i presentació de plats
  • Mòdul 5. Manipulació d’aliments
  • Mòdul 6. Tecnologia i informàtica
  • Mòdul 7. Motivació i desenvolupament professional

El curs inclou pràctiques professionals a empreses, així com el suport i acompanyament per a la inserció laboral posterior.

Missatger i Conserge Extern

Aquesta formació té per objectiu dotar a les persones participants d’una formació específica en aquests llocs de treball que els permeti assolir les competències i coneixements necessaris per a poder inserir-se posteriorment en el mercat de treball realitzant aquestes tasques. El curs forma part del Catàleg d'Especialitats Formatives del SOC i té una durada de 750 hores. Els mòduls que es desenvolupen són:

• Mòdul 1. Orientació pels nuclis urbans
  • Mòdul 2. Tècniques administratives bàsiques
  • Mòdul 3. Comunicació i comportament del consumidor
  • Mòdul 4. Ofimàtica bàsica aplicada a les tasques d’una missatgeria
  • Mòdul 5. Habilitats socials i actitudinals
  • Mòdul 6. Ubicació professional i orientació al mercat laboral

Desenvolupament de Projectes e-commerce per a Pimes

Aquesta formació té per objectiu dotar a les persones participants d’una formació específica per a poder desenvolupar-se com a professionals en el sector e-commerce i per a poder inserir-se posteriorment en el mercat de treball realitzant aquesta tasca. El curs forma part del Catàleg d'Especialitats Formatives del SOC i té una durada de 300 hores. Els mòduls que es desenvolupen són:

• Mòdul 1. Projecte web
  • Mòdul 2. Conceptes estratègics previs al projecte web
  • Mòdul 3. Claus d’èxit d’un/a e-commerce
  • Mòdul 4. Màrqueting 2.0
  • Mòdul 5. Logística
  • Mòdul 6. Plataformes de pagament i e-consum
  • Mòdul 7. Solucions CMS Open Source i SaaS

Procediment

A partir d’un primer diagnòstic psicosocial i laboral individualitzat, on s’exploren les motivacions envers el projecte personal i professional del/la jove, es duu a terme un programa personalitzat dividit en tres fases:

Primera fase: un cop realitzada l’acollida de la persona, es duen a terme sessions de:

• Orientació Professional
  • Informació i Coneixement de l’Entorn Productiu (aquestes sessions inclouen estades a les empreses).
  • Elaboració i establiment del full de ruta a seguir.

Segona fase: es realitza la formació a mida:

• Missatger i Conserge Extern
  • Auxiliar de Cuina
  • Desenvolupament de Projectes e-commerce
  • Activitats Transversals
  • Formació en competències transversals
  • Activitats d’enfortiment del paper social del/la jove

Tercera fase:

• Suport a la recerca de feina
  • Seguiment a la formació

Durant tot el programa es realitzen tutories de su­port i de seguiment al procés.

Aquest projecte està subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, el Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social i el Fons Social Europeu en el marc de la Iniciativa d’Ocupació Juvenil d’acord amb els Projectes Singulars de Garantia Juvenil regulat per ordre TSF/142/2018 de 3 d'agost com a iniciativa europea d’ocupació per reduir l’atur juvenil.

socgeneralitat

noulogoministeri unio europea